Název:
Marketingový výzkum hodnoty značky Adidas na trhu s fotbalovými pomůckami
Překlad názvu:
Marketing Research of the Adidas Brand Value on the football equipment market
Autoři:
Nešněra, Filip ; Procházka, Jan (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Marketingový výzkum hodnoty značky Adidas na trhu s fotbalovými pomůckami Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit, jak vnímají hodnotu značky Adidas spotřebitelé fotbalových pomůcek, zejména aktivní hráči fotbalu na výkonnostní úrovni. Dalším cílem bylo identifikovat postavení značky Adidas vzhledem ke konkurenčním značkám, zjistit její silné a slabé stránky a navrhnout opatření, která by vedla ke zvýšení její hodnoty z pohledu zákazníků. Metody: V této práci byla využita metoda kvantitativního výzkumu. Pro tento výzkum bylo nutné nashromáždit primární data, protože sekundární data ke zkoumanému problému neexistují. Ke sběru dat bylo využito elektronické dotazování, výběr respondentů byl proveden částečně ovlivněným výběrem. Rozsah vzorku byl vymezen na nejméně sto respondentů. Výsledky: Výzkum přinesl pro značku Adidas vesměs velmi pozitivní výsledky. Bylo zjištěno, že téměř 90% respondentů má osobní zkušenost s fotbalovými pomůckami značky Adidas. Ta byla společně se značkou Nike vyhodnocena jako nejoblíbenější značka fotbalových pomůcek. Dále bylo zjištěno, že dvě nejdůležitější kritéria, která respondenti zohledňují při nákupu fotbalových pomůcek, jsou nejlépe hodnocená kritéria značky Adidas. Značka Adidas je sice vnímána jako drahá, ale respondenti jsou díky vysoké kvalitě ochotni...Title: Marketing research of Adidas brand value on the football equipment market Objectives:The main objective of this thesis is to find out how football equipment consumers perceives the value of the Adidas brand, especially active players on the performance level. Another objective was to identify the position of the Adidas brand in comparison to competing brands, to determine its strengths and weaknesses and propose measures that would lead to increase its value from the customer's perspective. Methods: The method of quantitative research was used in this work. It was necessary to collect primary data for this research, because there are no available secondary data for researched problem. Electronic questioning was used for data collection and selection of respondents was done by partialy influenced selection. Sample size was defined to at least one hundred respondents. Results: The research brought generally very positive results for the Adidas brand. It was found out that almost 90% of respondents have personal experience with football equipment of Adidas brand. Together with Nike brand, Adidas was evaluated as the most popular brand of football equipment. It was also found out that the two most important criteria that respondents take into consideration when they are buying football...
Klíčová slova:
Adidas; fotbalové pomůcky; hodnota značky; marketingový výzkum; značka; Adidas; brand; brand value; football equipment; marketing research