Název:
Marketingový mix TJ X3M Sokol Královské Vinohrady a návrhy na jeho zlepšení
Překlad názvu:
TJ X3M Sokol Kralovske Vinohrady marketing mix and identify areas for improvement
Autoři:
Buchtová, Eliška ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Marketingový mix TJ X3M Sokol Královské Vinohrady a návrhy na jeho zlepšení Cíle práce: Cílem této bakalářské práce bylo provést analýzu stávajícího marketingového mixu florbalového klubu TJ X3M Sokol Královské Vinohrady a následně navrhnout opatření na jeho zlepšení, která by vedla k většímu zájmu zákazníků jakožto sponzorů, stávajících hráčů, potenciálních hráčů, diváků a fanoušků. Metody: K zjištění základních informací o florbalovém klubu a jeho marketingovém mixu bylo využito strukturované interview s otevřenými otázkami (Interview 1). K analýze podmínek klubu sloužila případová studie společně s analýzou dokumentů a vlastním pozorováním. Potřebné informace k prováděným analýzám byly zajištěny též pomocí strukturovaného interview s otevřenými otázkami (Interview 2). Analýza prostředí klubu byla provedena pomocí PEST analýzy a analýzy zdrojů. Ke shrnutí poznatků a vyvození závěrů o současném stavu marketingového mixu byla realizována SWOT analýza. Výsledky: Studie odhalila nedostatky v marketingovém mixu TJ X3M Sokol Královské Vinohrady, které lze spatřit především v klubovém merchandisingu, venkovní reklamě, oblasti public relations a doprovodném programu. Klíčová slova: sportovní marketing, nezisková organizace, analýza, florbalTitle: TJ X3M Sokol Kralovske Vinohrady marketing mix and identify areas for improvement Targets: The purpose of this bachelor work is to analyze existing marketing mix of the floorball club TJ X3M Sokol Kralovske Vinohrady and to propose areas for improvement with the final goal of attracting customers as sponsors, current players, potential players spectators and fans. Methods: There was structured interview with open questions, held at the club to obtain basic background information regarding the club and current marketing mix - (Interview 1). Case study combined with document analysis and monitoring helped to analyse the club environment. Necessary information for analysis were also obtain with structured interview (Interview 2). PEST and source analysis were used to analyse club environment. SWOT analysis was used to summarize the current marketing mix. Results: The study revealed shortcomings in the marketing mix TJ X3M Sokol Královské Vinohrady, which can be seen especially in the club's merchandising, outdoor advertising, public relations and the accompanying program. Key words: sport marketing, non-profit institution, analysis, floorball
Klíčová slova:
analýza; florbal; nezisková organizace; sportovní marketing; analysis; floorball; non-profit institution; sport marketing