Home > Academic theses (ETDs) > Doctoral theses > Vizuální gramotnost jako základní soubor kompetencí empirického diváka pro tvorbu a čtení významů kulturních artefaktů
Original title:
Vizuální gramotnost jako základní soubor kompetencí empirického diváka pro tvorbu a čtení významů kulturních artefaktů
Translated title:
Visual Literacy as a Basic Set of Competencies of an Empirical Spectator in Creating and Reading the Meanings of Cultural Artifacts
Authors:
Fišerová, Zuzana ; Fulková, Marie (advisor) ; Slavík, Jan (referee) ; Hazuková, Helena (referee) Document type: Doctoral theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Dizertační práce Vizuální gramotnost jako základní soubor kompetencí empirického diváka pro tvorbu a čtení významů kulturních artefaktů je zaměřena na výzkumný popis situace vizuální gramotnosti v kontextu výtvarné výchovy. Na základě kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy kurikulárních dokumentů, výpovědí účastníků vzdělávacího procesu a další kvan-titativně hodnocené výzkumné sondy zjišťuje, jakou roli hraje vizuální gramotnost v cílovém zaměření výtvarné výchovy a zda má výuka tohoto předmětu na rozvoj vizuální gramotnosti vliv. Součástí práce jsou i dva publikované články, které ukazují, jakým způsobem v rámci výuky výtvarné výchovy empiričtí diváci postupují při tvorbě a čtení významů kulturních artefaktů.The dissertation Visual Literacy as a Basic Set of Competencies of an Empirical Spectator in creating and Reading the Meanings of Cultural Artifacts focuses on the research description of the state of visual literacy in the context of art education. Based on quantitative and qualitative content analysis of curricular documents, responses of the participants of the educational process, and further quantitatively evaluated research probing, the dissertation determines the role of visual literacy in the focus of art education and examines whether the education in this subject can influence the growth of visual literacy. The dissertation comprises two published articles which show how empirical spectators approach creating and reading the meanings of cultural artifacts.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/64204