Název:
Koncept udržitelnosti jako nová mediální poloha marketingových aktivit nadnárodních společností v České republice
Překlad názvu:
Sustainability as a new way of media presentation of multinational companies in the Czech republic
Autoři:
Krajčík, Pavel ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce zkoumá téma udržitelného rozvoje a jeho mediální reprezentaci v případě soukromých firem v České republice, především nadnárodních společností. Teoretický úvod vytváří základ pro pochopení tématu udržitelného rozvoje a jeho vývoje ve vztahu k firmám a snaží se vysvětlit důvody, proč se společnosti tomuto tématu strategicky věnují. Zároveň shrnuje dosavadní mediální výzkumy oblasti udržitelného rozvoje, teorie nastolování agendy, marketingového chování firem, vztahu pracovníků oddělení public relations a novinářů a přináší různé ideologické výklady těchto jevů. Předmětem výzkumu jsou články v denících MF DNES, Právo, Hospodářské noviny, Lidové noviny a E15 v průběhu jednoho kalendářního roku. Praktická analýza nejdříve kvantifikuje základní rysy zkoumaných článků a odpovídá na otázky, jaký typ firem používá téma udržitelného rozvoje pro svou propagaci nebo jaké společnosti jsou s ním spojovány, jaký je hlavní předmět článků a kdo jsou hlavní aktéři. Pomocí kvalitativní analýzy metodou ukotvené teorie je pak vytvořen mediální obraz zkoumaného tématu.The thesis examines the topic of sustainable development and its media interpretation when talking about privately owned companies, especially multinationals. The theoretical part creates a framework to understand the topic of sustainability and its development related to companies and it aims to uncover the reasons why the companies incorporate sustainability into their strategies. At the same time, up to date media research in the field of sustainable development, theory of agenda setting, company marketing and a relationship of PR workers with journalists is examined. The research was conducted on the Czech newspapers MF DNES, Právo, Hospodářské noviny, Lidové noviny and E15 within one calendar year. The practical part uses quantitative analysis to describe the basic features of selected articles and answers questions of which companies use sustainability for promotion or which companies are connected to it, what the main subject of articles is or who the main actors are. Qualitative analysis using the method of grounded theory helps us to create the overall media image.
Klíčová slova:
CSR; kvalitativní analýza; marketing; metoda ukotvené teorie; public relations; Udržitelný rozvoj; Česká republika; CSR; Czech Republic; grounded theory; marketing; public relations; qualitative analysis; Sustainable development