Název:
Strategické jednání vedoucího pracovníka ve školství s různými typy osobností
Překlad názvu:
Strategies of dealing with different types of personalities for managers in educational institutions
Autoři:
Nováčková, Marcela ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Vzhledem k šíři daného tématu mé bakalářské práce s názvem "Strategické jednání vedoucího pracovníka ve školství s různými typy osobností", jsem se zaměřila na jednání ředitelky mateřské školy se zákonnými zástupci v oblasti konfliktů a konfliktních situací, které stále častěji zasahují do běžného chodu mateřské školy. Tato závěrečná práce se zabývá způsobem jednání ředitelek mateřských škol se zákonnými zástupci v konfliktních situacích, obsahovou náplní konfliktů a různými způsoby řešení těchto konfliktů s ohledem na typ osobnosti protistrany. Práce přináší výčet souvisejících pojmů, různých publikovaných psychologických a manažerských pohledů a postupů. Zahrnuje zpracování a vyhodnocení výstupů z výzkumu ohniskové skupiny ředitelek mateřských škol formou kazuistik v oblasti konfliktních situací a řešení těchto situací. Jedná se též o zachycení skutečnosti v této ohniskové skupině, zda ředitelky mateřské školy, dle jejich názoru, řeší konflikty s ohledem na typ osobnosti, speciálně temperamentu. Bylo také pozorováno, zda temperament osob dokáží určit a přizpůsobit tak své jednání právě k jeho jednotlivým typům. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)This bachelor thesis, entitled "Strategies of Dealing with Different Types of Personalities for Managers in Educational Institutions" is focused on the communications between kindergarten principals and legal representatives of children while addressing arising conflicts and conflict situations - which are influencing standard kindergarten operations more than ever before. This study analyses different types of communication, sources of conflict and discusses possible solutions of various conflict situations between kindergarten principals and legal representatives of children. This thesis enumerates related terms and various published psychological and managerial studies. Case report methodology was used to analyze outputs from focus group which consisted of kindergarten principals discussing conflicts and their solutions. Opinions of case study attendants, whether they deal with conflicts according to specific personality types, is also part of the analysis, including the ability to identify personality type and the adaption of the corresponding communication style. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčová slova:
druhy komunikace; komunikace; Konflikt; konfliktní situace; osobnost; problémová situace; temperament; typologie; communication; communication types; Conflict; conflict situation; personality; problem situation; temperament; typology