Název:
Využití didaktických stylů v tréninkovém procesu fotbalové mládeže
Překlad názvu:
Use of didactic styles in the training process of football youth
Autoři:
Vachuta, Lukáš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Tůma, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Využití didaktických stylů v tréninkovém procesu fotbalové mládeže Cíle práce: Hlavním cílem této práce je využití didaktických stylů v tréninkovém procesu fotbalové mládeže v návaznosti na zkvalitnění a zlepšení tréninkové jednotky. Pomocí videokamery budu sledovat, hodnotit a porovnávat dva fotbalové trenéry dorosteneckých kategorií působících v klubu Bohemians 1905. A dále pak realizace vzorové tréninkové jednotky za použití širokého spektra didaktických stylů. Metoda: Pro dosažení výsledků využiji dvou metod. První metoda spočívá v pozorování a vyhotovení videozáznamů, které následně po zhlédnutí zaznamenám a vyhodnotím. Druhá metoda bude spočívat v dotazování formou krátkého polostrukturovaného rozhovoru, který bude směřován ke sledovaným trenérům. Výsledky: Výsledky práce vycházejí z porovnání práce dvou trenérů a jsou zaměřeny na četnost využití didaktických řídících stylů ve fotbalových tréninkových jednotkách dorostenecké kategorie. Lepších výsledků dosáhl trenér Petr, který do svých tréninkových jednotek častěji zařazoval didaktické styly a použil jich celkově více ve srovnání s trenérem Filipem. Ve spolupráci s trenérem Petrem jsem po vyhodnocení těchto výsledků natočil za účelem zpětné vazby pro sledované trenéry také vzorovou tréninkovou jednotku na didaktické styly, která...Name:Use of Didactic Styles in the Training Process of Football Youth The Aim of the Thesis: The work is aimed at the use of didactic styles in the training process of football youth in connection with quality improvement of the training unit. By means of the video camera I will watch, evaluate and compare two football coaches of youth categories working for the Bohemians 1905 Club. Further, the target is to carry out a model training unit using a wide range of didactic styles. Methodology: In order to reach the results I will use two methods. The first method lies in watching and making video recordings which will be consequently noted down and analysed. The second method consists in questioning the coaches using the form of a short half structured interview. Results: The work results deal with comparing the work of two coaches focusing on the frequency of using the didactic control styles during youth football training units. Coach Peter, who used the didactic styles more often during training units, reached better results than coach Filip. After evaluating the results I recorded together with coach Peter a model training unit for didactic styles in order to have a feedback for the coaches. The DVD recording is enclosed to this work. Key Words: Football, didactic control styles, coach, player,...
Klíčová slova:
didaktické řídící styly; Fotbal; hráč; mládež; trenér; tréninková jednotka; coach; didactic control styles; Football; player; training unit