Název:
Odcizení člověka přírod+
Překlad názvu:
Human alienation from nature
Autoři:
Prokopiusová, Květa ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problémem odcizení člověka přírodě. Uvádí změny životního stylu člověka od konce 19. století a negativní dopady odcizování. Také se zaměřuje na dítě a přírodu kolem něj. Navrhuje možné kompenzace - sport v přírodě, zelená terapie, občanská sdružení, ekocentra a Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání. Vlastní výzkum zjišťuje, v jakých typech prostředí žáci pátých ročníků základních škol v Brandýse nad Labem - Staré Boleslavi tráví svůj volný čas. Zda město Brandýs nad Labem - Stará Boleslav nabízí žákům přírodní prostory, kde by mohli odpočívat, hrát si, provozovat sport atd. Zajímá se, s kým děti pobývají venku ve volných chvílích, kdo je jim společníkem nebo průvodcem. Klíčová slova Příroda, vztah k přírodě, odcizení, dítě a příroda, kompenzace, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.My thesis deals with the problem of human alienation from nature. Thesis says about lists of lifestyle changes a person from the 19th century and the negative impacts of alienation. It also focuses on the child and the nature around him. It suggests possible compensation - sport in nature, green therapy, civic associations, eco-centers and framework educational programme for elementary education. A self-made research determines what types of environments the pupils in the fifth grade of elementary schools in Brandys nad Labem - Stara Boleslav use and spend their leisure time there. Whether the town Brandys nad Labem - Stara Boleslav offers to students natural space witch students may use for their relaxation and doing sports. The thesis is studying whom pupils spend their leisure time outside with and who is their partner or guide. Keywords Nature, relationship to nature, alienation, child and nature, framework of educational programme for elementary education.
Klíčová slova:
dítě a příroda; kompenzace; odcizení; Příroda; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; vztah k přírodě; alienation; child and nature; framework of educational programme for elementary education; Nature; relationship to nature