Original title: Rozumí neslyšící žáci učebním textům?
Translated title: Do deaf pupils understand learning texts?
Authors: Makovská, Lenka ; Hudáková, Andrea (advisor) ; Komorná, Marie (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2013
Language: cze
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: deaf reader; differences in the textbooks for primary schools for the hearing impaired pupils and mainstream schools; learning text comprehension test; learning texts; reading ability; reading ability and deaf pupils; textbook attributes; textbook evaluation and research; textbooks; textbooks for hearing impaired pupils; neslyšící čtenář; parametry učebnic; rozdíly v pojetí učebnic pro žáky základních škol pro sluchově postižené a pro žáky hlavního vzdělávacího proudu; testování porozumění učebnímu textu; učebnice; učebnice pro žáky se sluchovým postižením; učební texty; výzkum a evaluace učebnic; čtenářská gramotnost; čtenářská gramotnost a neslyšící žáci

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/60300

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-329586


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2017-06-19, last modified 2022-03-04


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share