Název:
Problematika spolupráce zřizovatele (obce s řozšířenou působností) a ředitele školy
Překlad názvu:
Issues of cooperation of the guarantor (municipalities with extended scope) and the Director of the school
Autoři:
Kynčlová, Alica ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Problematika spolupráce zřizovatele (obce s rozšířenou působností a ředitele školy. AUTOR: Alica Kynčlová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková ABSTRAKT: Závěrečná práce se zabývá oblastmi, v nichž se odehrává spolupráce zřizovatele, obce s rozšířenou působností, a ředitele školy. Jejím cílem je posoudit současný stav vzájemné spolupráce, analyzovat hlavní problémy ředitelů škol při zajišťování kvality vzdělávání, ve kterých je vazba na zřizovatele nutná, či potřebná a nastínit model spolupráce, která povede ke zlepšení kvality výchovy a vzdělávání na školách, zřizovaných obcí. Vychází z platných školských právních předpisů, ze závěrů sociologického výzkumu zaměřeného na analýzu struktury postojů a očekávání veřejnosti k oblasti školství, výchovy a vzdělávání (Stemmark), z dostupných odborných publikací a článků na dané téma. Zdrojem informací je dotazníkové šetření, ve kterém respondenti odpovídali na otázky související s hlavním tématem práce. Přináší současný pohled zřizovatelů škol (obcí s rozšířenou působností), zastoupených pracovníky odborů/oddělení školství úřadu měst a obcí a ředitelů škol na vzájemnou spolupráci na cestě k vyšší kvalitě vzdělávání a výčet jejich hlavních zásad. KLÍČOVÁ SLOVA: Obec s rozšířenou působností, státní správa, samospráva obce,...NAME: Issues of cooperation of the guarantor (municipalities with extended responsibilities and the Director of the school. AUTHOR: Alica Kynčlová DEPARTMENT: Centre of the educational management SUPERVISOR: Mgr. Irena Lhotková ABSTRACT: Thesis/Dissertation deals with the areas in which cooperation is taking place of the founder, shtetls, and principal of the school. Its aim is to assess the current state of mutual cooperation, to analyze the main problems of Heads of schools in ensuring the quality of education, in which the binding is on the founder needed or required and outline the model of cooperation that will lead to the improvement of the quality of education and training in schools, run by the municipalities. Builds on existing school legislation, based on the findings of sociological research focused on the analysis of the structure of attitudes and expectations for public education, education and training (Stemmark), of the available publications and articles on the subject. Source of information is the public opinion survey, in which respondents answered questions related to the main theme of the work. Brings the current view of the founders (municipalities with extended powers), as represented by the Trade Union workers of the Education Office/Department of towns and cities and heads of schools...
Klíčová slova:
autonomie škol; hodnocení práce ředitele školy; komparace; kompetence řídícího pracovníka; kvalita vzdělávání; Obec s rozšířenou působností; samospráva obce; státní správa; ředitel školy; executive competence; headteachers; municipalities; Municipality with extended competence; quality of education; School Director; self-government; State administration; the assessment of the work; the autonomy of schools