Original title:
Problematika vnímání vodního prostředí dětmi předškolního věku.
Translated title:
The issue of perception of the aquatic environment in preschool children.
Authors:
Řenčová, Iveta ; Svobodová, Irena (advisor) ; Kuhnová, Věra (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na problematiku vnímání vodního prostředí u dětí předškolního věku. Poukazuje na rozdíly mezi dětmi úplnými začátečníky předškolního věku, kteří s plaváním začínají a dětmi, kteří se plavání věnují již od kojeneckého věku, ale začínají chodit na plavání samostatně bez rodičů. Pomocí zvolených, plaveckých testů zjišťuje rozdíly mezi skupinami dětí daného věku. Klíčová slova Vodní prostředí, Plavání, Plavecká výuka, Předškolní věkThis thesis focuses on the perception of the aquatic environment in preschool children. Highlights the differences between children of preschool age complete beginners who start with swimming and children, who are engaged in swimming since infancy, but they are going to swim alone without parents. With swimming, selected test detects differences between the age groups of children. Key words Aquatic environment, Swimming, Swimming lesson, Preschool age
Keywords:
children; preschool age; swimming lessons; swimming skills; water environment; děti; plavecké dovednosti; plavání; předškolní věk; vodní prostředí; výuka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/59575