Název:
Speciálně pedagogická diagnostika a intervence u osob s vývojovou dyspraxií/vývojovou poruchou koordinace
Překlad názvu:
Special educational diagnosis and intervention for people with developmental dyspraxia/development coordination disorder
Autoři:
Smékalová, Barbora ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Speciálně pedagogická diagnostika a intervence u osob s vývojovou dyspraxií/vývojovou poruchou koordinace" se v teoretické části snaží shrnout aktuální poznatky týkající se vývojové dyspraxie. Zaměřuje se především na informace z oblasti diagnostiky a intervence, které jsou využívané nebo by mohly být využitelné ve speciální pedagogice. Praktická část se věnuje současnému stavu diagnostiky vývojové dyspraxie v České republice. Pomocí dotazníků adresovaných pracovníkům pedagogicko- psychologických poraden se především snaží popsat současnou situaci týkající se diagnostiky vývojové dyspraxie. Zvláštní důraz je kladen na využitelnost testovací baterie Movement Assessment Battery for Children 2, která je v současné době ve světě jednou z nejrozšířenějších standardizovaných metod využívaných k diagnostice vývojové dyspraxie.The thesis "Special educational diagnosis and intervention for people with developmental dyspraxia, developmlent coordination disorder" summarizes in it's theoretical part the current findings about developmental dyspraxia. It focuses especially on the informations of diagnostics and intervention, which are used or can be usable in special pedagogy. The practical part of the thesis pursues the current state of developmental dyspraxia diagnostics in the Czech republic and by the help of questionaries, which were addressed to pedagogical-psychological clinic workers, tries to describe the current situation. The accent is put on Movement Assessment Battery for Children 2, which is currently one of the most widespread standardized methods used to development dyspraxia diagnostics.
Klíčová slova:
diagnostika; intervence; MABC - 2; vývojová dyspraxie; vývojová porucha koordinace; developmental coordination disorder; developmental dyspraxia; diagnostics; intervention; MABC-2