Název:
Environmentální výchova jako součást praktických činností v mateřské škole a ve školní družině
Překlad názvu:
Environmental education as a part of praktical activities of children in nursery school and after school center
Autoři:
Chovancová, Petra ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Environmentální výchova jako součást praktických činností v mateřské škole a ve školní družině AUTOR: Petra Chovancová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce poukazuje na možnosti realizace environmentální výchovy v mateřské škole a školní družině pomocí praktických činností. V teoretické části nejprve mapuji rámcové vzdělávací programy pro předškolní a základní vzdělávání a charakterizuji environmentální výchovu a její propojení s praktickými činnostmi. Cílem praktické části bylo vypracování a realizování dílčí části projektu, zaměřeného na environmentální výchovu. Projekt měl dětem především poskytnout možnost seznámit se s některými metodami, jako je pozorování, využití jeho výsledků pro další činnosti, objevování souvislosti mezi různými jevy v přírodě, poznávat prostředí, ve kterém žijí a získávat k němu kladný vztah. Celkově byl zaměřen na podporu vývoje dítěte jako proenvironmentálně zaměřené osobnosti. KLÍČOVÁ SLOVA: environmentální výchova, praktické činnosti, rámcové vzdělávací programy, projekt, pozorováníTITLE: Environmental education as part of the practical activities in kindergartens in the school and after school center AUTHOR: Petra Chovancová DEPARTMENT: Department of information technology and technical education SUPERVISOR: Doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT This Bachelor thesis highlights the possibilities of environmental education in kindergarten and school company with practical activities. In the theoretical part, first of all, I am mapping out the framework education programs for pre-school and basic education and the charakterizuji environmental education and its interconnections with practical activities. The aim of the practical part of the drafting and realisation of a minor part of the project, focusing on environmental education. The project was primarily to provide children the opportunity to get acquainted with some methods such as observation, the use of the results for other activities, exploring the connection between different phenomena in nature, get to know the environment in which they live and to obtain a positive relationship to him. Overall, it was aimed to promote the development of the child as a personality-oriented proenvironmentaly. KEYWORDS: environmental education, practical activities, the framework educational programmes, project, observation
Klíčová slova:
environmentální výchova; pozorování; praktické činnosti; projekt; rámcové vzdělávací programy; environmental education; observation; practical activities; project; the framework educational programmes