Název:
Přístupy budoucích učitelů ZŠ a SŠ k počítačovým sociálním sítím a jejich zkušenosti s nimi
Překlad názvu:
Primary and Secondary School trainee teachers' approaches to and experience of computer-based social networks
Autoři:
Tomková, Michaela ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Přístupy budoucích učitelů ZŠ a SŠ k počítačovým sociálním sítím a jejich zkušenosti s nimi AUTOR: Bc. Michaela Tomková KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. ABSTRAKT: Předmětem diplomové práce je oblast online sociálních sítí z pohledu jejich funkcí a možného využití pro potřeby učení. Cílem práce je analyzovat tyto funkce a jednotlivé možnosti online sociálních sítí pro edukaci, jako i zmapovat situaci na poli zkušeností a představ budoucích učitelů základních a středních škol s online sociálními sítěmi, a to jak v jejich osobním životě, tak i v jejich budoucí profesi. K naplnění cílů diplomové práce byly použity teoretické i empirické výzkumné metody. Z teoretických to konkrétně bylo studium a analýza odborné literatury, článků a uskutečněných zahraničních výzkumů. Empirické výzkumné metody zahrnovaly metodu dotazníkového šetření a metodu rozhovoru. Na závěr diplomové práce jsou shrnuty a vyhodnoceny výsledky explorativních metod výzkumu a formulovány závěry. KLÍČOVÁ SLOVA: Budoucí učitelé, edukace, online sociální sítěTITLE: Primary and Secondary School trainee teachers' approaches to and experience of computer- based social networks AUTHOR: Bc. Michaela Tomková DEPARTMENT: Department of information technology and technical education SUPERVISOR: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. ABSTRACT: The diploma thesis is dealing with online social networks, its functions and possible usage in education. The purpose of diploma thesis is to analyze these particular functions and their possibilities of usage in education process and also map the situation around experience and ideas of Primary and Secondary School trainee teachers in their personal lives and also for their next profession as teachers. The objectives of the thesis were fulfilled using theoretical and empirical research methods. The theoretical methods contained study and analysis of scientific literature, articles and study of results of theme related foreign experiments. The empirical research methods subsumed questionnaire and interview. In the end there is the conclusion of the thesis evaluation and summary of the explorative research results and formulated research findings. KEYWORDS: School trainee teachers, education, online social network
Klíčová slova:
budoucí učitelé; edukace; online sociální sítě; education; online social networks; school trainee teachers