Název:
Metodická spolupráce školských poradenských zařízení v Mladé Boleslavi se základními školami ve kterých jsou individuálně integrováni žáci se zdravotním postižením
Překlad názvu:
Methodological cooperation of school counseling facilities in Mlada Boleslav with basic schools in which the pupils with special needs are integrated individually
Autoři:
Kubalová, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] ANOTACE: Bakalářská práce se zaměřuje na zhodnocení role školských poradenských zařízení a jejich spolupráce se základními školami při začleňování žáků se znevýhodněním do běžné výuky, zejména pak v souvislosti s tvorbou a úpravami individuálního vzdělávacího plánu pro tyto žáky. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou popsána nezbytná podpůrná opatření a obsah poradenských služeb zaměřených na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, přínos a obsah činností školských poradenských zařízení. Teoretická část byla zpracována na základě studia odborné literatury. Praktická část je věnována výzkumnému šetření zaměřenému na zjištění forem a efektivity spolupráce poradenských zařízení v Mladé Boleslavi se základními školami integrujícími žáky se zdravotním postižením.The bachelor thesis focuses on the evaluation of the role of school counseling facilities and their cooperation with primary schools in the integration of disadvantaged pupils into regular classes, especially in connection with the creation and adjustments of an individual education plan for these pupils. The thesis is divided into two parts. The theoretical part describes the necessary supportive measures and content of consulting services for the education of pupils with special educational needs, benefits and content of activities of school counseling facilities. The theoretical part has been elaborated based on the study of scholarly literature. The practical part is devoted to a research aimed at finding forms and efficiency of cooperation of counseling facilities with primary schools integrating pupils with disabilities in Mlada Boleslav.
Klíčová slova:
individuální integrace; individuální vzdělávací plán; pedagogicko-psychologická poradna; speciálně pedagogické centrum; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; žák se zdravotním postižením; individual educational plan; individual integration; pedagogical-psychological counseling; pupil with disabilities; pupil with special educational needs; special education center