Název:
Nádraží, vlaky a škola
Překlad názvu:
Trainstations, trains and school
Autoři:
Brůžková, Klára ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Brůžková, K.: Nádraží, vlaky a škola. [Diplomová práce] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 74 s. (Přílohy: 6 ks. pastel 65 x 50 cm, 1 ks leporelo O(b)drazy, 1 ks kniha (K. na kolejích), 1 ks CD) Práce se zabývá prostředím železnice a jeho mnohými vyobrazeními v umění. Obsahuje výtvarné projekty a teoretickou studii. Nahlíží na široké téma z různých úhlů pohledu, snaží se objasnit, jak byl námět uchopován v různém čase různými umělci. Práce je rozdělena na tři základní části: a) teoretická - pojednává o výběru z umělců (skupin umělců), jejichž tématem je železnice, zabývá se výtvarným uměním a filmem b) didaktická - obsahuje dva realizované projekty, na víceletém gymnáziu a na kroužku keramiky na prvním stupni základní školy c) Autorská část - zabývá se vlastní tvorbou, dělí se dále na tři části, jejichž výstupem jsou: leporelo O(b)drazy, kniha K. na kolejích a šest kreseb pastelem.Brůžková, K.: Trainstations, trains and school. [diploma thesis] Praha 2013 - Charles University, Faculty of Education, art department, 74 p. (Supplements: 6 drawings 65 x 50 cm, 1 concertina book O(b)drazy, 1 book (K. na kolejích), 1 CD) The work is about railway and many pictures of it in art. It contains art projects and theoretical study. The topic is looked from many different views. It's trying to explain, how was the theme taken in different times. Text is divided into three main parts: a) theoretical - about few artists (groups of artists), which had the railway as popular theme of work, mainly art and film b) didactical - contains realised projects, on a secondary grammar school and on a ceramics with younger children c) authorial part - is about my own production, it is divided for three parts: drawings, book and concertina book
Klíčová slova:
cestování; historie; literární kontexty; nádraží; současnost; vlaky; výtvarná výchova; škola; art education; contemporary; contextes of literature; history; school; trains; trainstations; traveling