Název:
Použití information scrapingu pro tvorbu výukových simulací
Překlad názvu:
The use of information scraping for the development of educational simulations
Autoři:
Dobrovolný, Viktor ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Pokorný, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předložená bakalářská práce se zabývá možnostmi využití metody web scrapingu při tvorbě výukových simulací. V úvodu první části se autor věnuje rozdílům mezi pojmy information scraping, web scraping a screen scraping a vytvořením definice po zbytek práce používaného pojmu web scraping. Dále se věnuje historii a kontextu této metody zejména v americkém prostředí a na jednoduchém příkladu ukazuje, jak může vypadat web scraper. Rozebírá i příklady použití web scrapingu, na které je možné na internetu narazit a popisuje konkrétní projekty, které metody využívají. Závěrem první části se věnuje složité právní situaci, která kolem web scrapingu panuje a zmiňuje etické problémy, na které je možné v souvislosti s používání scrapingu narazit. V druhé části se krátce věnuje výukovým simulacím a prozkoumává možnosti využití web scrapingu pro tvorbu a aktualizaci výukových simulací, včetně typických znaků datové struktury simulací, které jsou pro použití s web scrapingem vhodné. V závěru je představen návrh příkladu výukové simulace z oblasti energetiky, která by mohla z použití scraperů ve fázi tvorby i ve fázi aktualizací těžit. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)This bachelor thesis deals with possibilities of the use of web scraping method in the development of educational simulations. Author notes differences between the terms information scraing, web scraping and screen scraping and defines term web scraping, which is used for the remander of the thesis. He introduces history nad context of this method especially in the american background and shows simple example of a web scraper. Examples of the use of web scraping that can be seen on the Internet are described and analyses particular cases of projects that make use of this method. In the end of the first part the thesis deals with complicated juridical situation around web scraping and notes ethical difficulties related to the use of scraping. Author then briefly deals with educational simulations and explores the possibilities of the use of web scraping in thedevelopment and updating of simulations including typical structure of data used in simulations that are suitable to be developed with help of scrapers. In the final part a draft of educational simulation about energetics, which could profit by the use of scrapers both in the process of development and in the process of updating, is introduced. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčová slova:
data mining; edutainment; information scraping; screen scraping; výuková simulace; web scraping; data mining; educational simulation; edutainment; information scraping; screen scraping; web scraping