Název:
Vesmírná real-time strategická hra
Překlad názvu:
Real-time Strategy Game in Space
Autoři:
Vavrek, Michal ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V dnešní době na trhnu nalezneme veliké množství real-time strategických her (dále RTS hry). Mnoho z nich je velmi podobných a obsahují stejné prvky. Proto jsme se rozhodli vytvořit RTS hru, která bude obsahovat prvky typické RTS hry, a navíc prvky, o kterých se domníváme, že hrám tohoto žánru sházejí. Jedná se hlavně o rozšiřitelnost hry o nové objekty, akce a mise. K tomu se nám ukázalo jako velice vhodné run-time kompilování prvků během načítání misí z XML dokumentů. Chtěli bychom také ve hrách mít možnost nastavovat a měnit některé vlastnosti objektů. Pro řešení tohoto problému se nám jevilo nejideálnější využít skriptování během hry. Na základě těchto rozhodnutí jsme jako součást naší práce vytvořili RTS hru naprogramovanou v jazyce C# pro platformu .NET, která splňuje naše požadavky. Hra je pouze prototypem, protože neobsahuje implementaci umělé inteligence, ale aktuální implementace plně dostačuje k demonstraci námi přidávaných prvků a vlastností RTS hry. Ke hře je zároveň i přiloženo několik naimplementovaných objektů a misí, které je používají. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Nowadays, we could find a lot of real-time strategy games (RTS games) in stores. Many of them are really similar and contain similar elements. That is the reason why we decided to create a RTS game, which will contain typical elements of the RTS game and moreover it will contains new elements, which we think that games of this genre should have. One of the main tasks is to create extensible game with new objects, actions and missions. The run-time compiling of the new things from a XML document have proven as a very good choice to do the extensibility. The next main task is to enable setting and changing some properties of objects during the game. We have decided to use a run-time scripting. Based on our decisions we create the RTS game that meets our requirements as part of this work. The game is developed in C# for .NET platform. The game is just prototype because it does not contain an artificial intelligence. But current implementation of the game is fully sufficient to demonstrate our added properties and features to the RTS games. The work also contains several implemented objects and missions. The missions use the implemented objects to demonstrate the functionality. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčová slova:
Mogre; RTS hra; run-time kompilování; Run-time skriptování; Mogre; RTS game; run-time compiling; Run-time scripting