Název:
Respektování potřeb předškolních dětí v mateřských školách pracujících dle různých kurikul
Překlad názvu:
Respecting needs of preschool children in nursery schools operating under different curricula
Autoři:
Haová, Markéta ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se věnuje porovnání přístupů k respektování potřeb dětí v mateřských školách českých a mateřských školách britských existujících na území České republiky. Zabývá se dokumentem Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání a britským rámcovým dokumentem Statutory Framework for the Early Years Foundation Stage. Pomocí obsahové analýzy práce rozebírá oba dokumenty a zjišťuje jejich přístup k upokojení potřeb dětí. Druhá část výzkumu, pozorování, zjišťuje, jak jsou potřeby dle Maslow pyramidy uspokojovány v praxi těchto mateřských škol. Použitím obsahové analýzy a pozorování dochází k poznání, jestli praxe mateřských škol odpovídá svým vzdělávacím programům v oblasti uspokojování potřeb dětí.The Thesis is devoted to the comparison of respecting children needs in Czech nursery schools and British nursery schools in the Czech Republic. It is concerned with the Czech statutory framework called Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání and the British document called the Statutory Framework for the Early Years Foundation Stage. Using content analysis the work examines both the documents and determines their approaches to satisfy needs of children. The second part of the research, conducted through observation, is figuring out how needs according to the Maslow A. are met in the practise of these nurseries. The content analysis and observation is used to discern whether the practise of the nurseries corresponds with their educational program in the area of satisfying children needs.
Klíčová slova:
britský rámcový program pro předškolní vzdělávání; kurikulum; Maslowova pyramida potřeb; pre - primární vzdělávání; předškolní věk dětí; přirozené lidské potřeby; rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání; British Statutory Framework for the Early Years Foundation Stage; curriculum; Framework for preschool education; Maslow's hierarchy of needs; natural human needs; pre - primary education; preschool children