Název:
Edukace rodičů extrémně nezralých dětí při využívání stimulačních technik pro podporu psychomotorického vývoje
Překlad názvu:
Education for parents of extremely premature infants in the use of stimulation techniques for the support of psychomotor development
Autoři:
Mirovská, Dagmar ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na edukaci rodičů dětí s perinatálními riziky. Práce se zaměřuje na zdůvodnění potřebnosti role speciálního pedagoga v rámci multidisciplinárního týmu terapeutů při práci s dětmi s perinatální zátěží. Na základě výsledků dotazníků ukazuje úroveň informovanosti rodičů o možnostech terapií, volnočasových aktivit a získávání informací. Práce ukazuje na potřebu koordinace nabídky různých zařízení a nutnost dlouhodobé a soustavné edukační práce. Obsahem teoretické části práce je vyšetření dítěte důležité pro včasný záchyt dětí s ohrožením a názorně zpracován komplexní psychomotorický vývoj dítěte. Dále charakteristika dítěte s perinatálními riziky, kde jsou vymezeny základní diagnózy těchto dětí a důsledky postižení jednotlivých systémů pro jejich další vývoj. Práce ukazuje možnosti intervencí podle nejmodernějších trendů práce s rizikovými dětmi a důležitost jejich včasného zahájení a potřebu kombinace terapií.Annotation: The thesis is focused on educating parents of children with perinatal risks. The work focuses on justifying the need of special educator within the multidisciplinary team of therapists and his role in the work with children with perinatal stress. Based on the questionnaire results it shows how parents are informed about the therapy options, leisure activities and other source of information. The work highlights how essential is to coordinate all offers of variety organizations and the need for long-term and systematic educational work. In the theoretical part of the thesis is the child examination and the importance of early detection of children with threats followed by clearly elaborated complex of the child psychomotor development. Further characteristics describe children with perinatal risks to define their basic diagnosis and the consequences of individual systems damages and the relevance of further development. The work shows the possibility of intervention using the latest trends in work with children at risk and the importance of early initiation and the need to combine the therapies.
Klíčová slova:
Bobath koncept; dítě s perinatální zátěží; dětská mozková obrna; edukace; intervence; multidisciplinární tým; práce s rodiči dětí; psychomotorický vývoj; speciální pedagog; Vojtova metoda; Bobath concept; Children with perinatal risk; education; Infant Cerebral Palsy; intervention; multidisciplinary team; psychomotor development; special educator; Vojta method; work with parents