Original title:
Apely v reklamních textech
Translated title:
Challenges in Promotional Texts
Authors:
Wolfová, Michaela ; Janovec, Ladislav (advisor) ; Holanová, Radka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Apely v reklamních textech Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat apely v reklamních sděleních. Analyzují se texty tištěných, televizních a internetových reklam. Práce je zaměřena na zkoumání způsobů, jakými reklamy apelují na recipienta a o které společenské hodnoty se při tom opírají. V práci se uplatňuje metoda stylistické a obsahové analýzy.Challenges in PromotionalTexts The goal of this thesis is to provide a comprehensive analysis of challenges in commercial advertisements. It will analyze texts of printed, television, internet advertisements The thesis will examine what approaches are used in marketing campaigns to challenge to the recipient's emotions as well as what social values are used for the challenges to be effective. There search will be based especially on stylistic and content analysis
Keywords:
Advertisement,challenge; client; commercial communication; communication; emotion; language; media; motivation; persuasion; price; product; purchase; recipient; sale; slogan; target group; value; adresát; apel; cena; cílová skupina; hodnota; jazyk; klient; komerční sdělení; motivace; média; nákup,emoce; persvaze; prodej; produkt; recipient; Reklama; sdělení; slogan
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/52770