Original title:
Speciálně pedagogická podpora vysokoškolských studentů s dyslexií
Translated title:
Special Education Support for University Students with Dyslexia
Authors:
Koutníková, Eva ; Felcmanová, Lenka (advisor) ; Hájková, Vanda (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] iv NÁZEV: Speciálně pedagogická podpora vysokoškolských studentů s dyslexií ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na speciálně pedagogickou podporu pro studenty vysokých škol s dyslexií. Úkolem teoretické části je popsat diagnostiku, strategie učení, reedukaci a možnou podporu pro studenty s dyslexií na vysokých školách. Teoretická část je čerpána z odborné literatury. Cílem praktické části je zjistit, jakou podporu nabízejí vysoké školy studentům s dyslexií. Cíle bude dosaženo s pomocí analýzy dokumentů vysokých škol, webových stránek a průzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA: dyslexie, speciálně pedagogická podpora, strategie učení, vysoká škola, studentv TITTLE: Special Education Support for University Students with Dyslexia ABSTRACT: The diploma thesis is focused on special education support for university students with dyslexia. The task of the theoretical part is to describe diagnostics, learning strategies, reeducation of dyslexia and possible support for students with dyslexia at the university. The theoretical was drawn from the scientific literature. The aim of practical part is to detect how Universities provide support to their students. The aim was achieved by using analysis of university documents and websites and survey. KEYWORDS: dyslexia, special education support, learning strategies, university, student
Keywords:
dyslexia; learning strategies; special education support; student; university; dyslexie; speciálně pedagogická podpora; strategie učení; student; vysoká škola
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/52763