Název:
Facebook v českých tištěných médiích v období 2005-2009
Překlad názvu:
Facebook in czech printed media between 2006 - 2009
Autoři:
Bauer, Jan ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat za pomoci obsahové analýzy, jak česká tištěná média pokrývala online sociální síť Facebook v období od jejího zrodu do doby, kdy počet uživatelů v České republice dosáhl 1 miliónu. Zaměřuje se na období od září 2005 do července 2009. Práce vychází především z teorie šíření inovací a uvažování o médiích z pohledu sociálního konstruktivismu. V teoretické části jsou představeny i předchozí zahraniční studie na podobné téma. V metodologické části je představena obsahová analýza, zkonstruovány výzkumné otázky a výzkumný soubor. Analytická část prezentuje výsledky výzkumu a vztahuje je k představeným teoretickým východiskům i historickému kontextu. Výsledky ukazují, že během sledovaného období docházelo ke změnám způsobu a intenzity prezentace, a odhalují hlavní témata, v souvislosti s kterými byl Facebook v českém tisku zmiňován.The goal of this study is to explore how Czech printed media referred about online social network Facebook from its founding till the period when number of Czech users reached approximately one million. Contend analysis is being used as a research method. Covered period is from September 2005 until end of July 2009. The study is grounded in the diffusion of innovation theory as well as in the social-constructivist view on media. Previous foreign studies with a similar topics are also presented in the theoretical part. Methodological part deals with the method of content analysis and presents research questions as well as the research sample. Analytical part presents results of the research, relates them to the theoretical standpoints and puts them into historical context. Findings show that during observed period there were changes in the way and intensity how Facebook was presented and that there could be found themes that Facebook was predominantly associated with.
Klíčová slova:
difuze; Facebook; inovace; obsahová analýza; rámování; sociální sítě; tištěná média; content analysis; diffusion; Facebook; framing; innovation; printed media; social networks