Název:
Možnosti aplikace manažerských stylů v mateřské škole
Překlad názvu:
Application possibilities of managerial styles in kindergarten
Autoři:
Jeremiášová, Alena ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Možnosti aplikace manažerských stylů v mateřské škole Autor: Alena Jeremiášová Katedra: Pedagogická fakulta Vedoucí práce: Mgr. Jiří Trunda Abstrakt: Tématem této práce jsou možnosti aplikace manažerských stylů v mateřské škole. V teoretické části je rozebrán rozdíl mezi pojmem řízení lidí a vedení lidí. V další kapitole jsou roztříděny styly manažerské práce podle různých autorů. Následující kapitola definuje funkce manažera a rozebírá jeho kompetence. Následně je nastíněna situace ve školství po roce 1989 a součástí této kapitoly je také vymezení současné úlohy ředitelky a zástupkyně ředitelky, jejich práva, kompetence a povinnosti. V empirické části jsou stanoveny problémové otázky a popsána metoda a metodika výzkumu. K dosažení cíle této práce bylo zvoleno dotazníkové šetření. Na základě vyhodnocení dotazníkového šetření byly získány poznatky, které daly odpověď na otázky týkající se stylů vedení v mateřských školách v Hradci Králové a blízkém okolí. Na závěr byly poznatky shrnuty do tabulek a grafů a vyhodnoceny.Title: Application possibilities of managerial styles in kindergarten Author: Alena Jeremiášová Department: Faculty of Education Supervisor: Mgr. George Trunda Abstract: The topic of this bachelor thesis is "The possibilities of application of managerial styles in kindergarten". The theoretical part deals with the difference between managing people and leading people. Next chapter includes managerial styles of work divided according to various authors. Following chapter defines function of manager and analyzes the manager competence. Subsequently there is briefly delineated the situation in the education sector since 1989 and there are also defined current roles of director and deputy director, their rights, responsibilities and obligations. In the empirical part sets problematic issues and describes methods and methodology of research. To achieve the objectives of this thesis was chosen a questionnaire. Based on results of the questionnaire new information about leading styles in kindergarten in Hradec Králové and its surroundings were found. In conclusion all new information were summarized in charts and graphs and evaluated.
Klíčová slova:
autokratický styl; demokratický styl; Manažerské styly; vedení lidí; řízení lidí; autocratic style; democratic style; leading people; Managerial styles; managing people