Název:
Arimaa challenge - comparission study of MCTS versus alpha-beta methods
Překlad názvu:
Arimaa challenge - comparission study of MCTS versus alpha-beta methods
Autoři:
Jakl, Tomáš ; Majerech, Vladan (vedoucí práce) ; Hric, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] In the world of chess programming the most successful algorithm for game tree search is considered AlphaBeta search, however in game of Go it is Monte Carlo Tree Search. The game of Arimaa has similarities with both Go and Chess, but there has been no successful program using Monte Carlo Tree Search so far. The main goal of this thesis is to compare capabilities given by Monte Carlo Tree Search algorithm and AlphaBeta search, both having the same evaluation function, in the game of Arimaa.Ve světě šachových programů je považováno AlphaBeta prohledávání za nejvíce úspěšné, na druhou stranu ve světě Go je to Monte Carlo Tree Search. Hra Arimaa je podobná jak Go tak šachům, ale zatím se nestalo, že by se objevil úspěšný hrající program používající Monte Carlo Tree Search. Hlavním úkolem této práce je porovnat schopnosti Monte Carlo Tree Search a AlphaBeta prohledávání, když oba algoritmy budou používat stejnou ohodnocovací funkci.
Klíčová slova:
abstraktní strategická hra; alpha; Arimaa; beta; Monte Carlo Tree Search; abstract strategy game; alpha; Arimaa; beta; Monte Carlo Tree Search