Original title:
Arimaa challenge - comparission study of MCTS versus alpha-beta methods
Translated title:
Arimaa challenge - comparission study of MCTS versus alpha-beta methods
Authors:
Jakl, Tomáš ; Majerech, Vladan (advisor) ; Hric, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] In the world of chess programming the most successful algorithm for game tree search is considered AlphaBeta search, however in game of Go it is Monte Carlo Tree Search. The game of Arimaa has similarities with both Go and Chess, but there has been no successful program using Monte Carlo Tree Search so far. The main goal of this thesis is to compare capabilities given by Monte Carlo Tree Search algorithm and AlphaBeta search, both having the same evaluation function, in the game of Arimaa.Ve světě šachových programů je považováno AlphaBeta prohledávání za nejvíce úspěšné, na druhou stranu ve světě Go je to Monte Carlo Tree Search. Hra Arimaa je podobná jak Go tak šachům, ale zatím se nestalo, že by se objevil úspěšný hrající program používající Monte Carlo Tree Search. Hlavním úkolem této práce je porovnat schopnosti Monte Carlo Tree Search a AlphaBeta prohledávání, když oba algoritmy budou používat stejnou ohodnocovací funkci.
Keywords:
abstract strategy game; alpha; Arimaa; beta; Monte Carlo Tree Search; abstraktní strategická hra; alpha; Arimaa; beta; Monte Carlo Tree Search
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/50624