Název:
Selhání amerických médií před válkou v Iráku 2003
Překlad názvu:
The American Media's Failure before the Iraq War in 2003
Autoři:
Sošťáková, Markéta ; Kozák, Kryštof (vedoucí práce) ; Šafařík, Petr (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Selhání amerických médií před válkou v Iráku 2003" se zabývá nekritickým zpravodajstvím amerických médií o hrozbě iráckých zbraních hromadného ničení pro Spojené státy. Práce analyzuje zpravodajství tištěných médií v období po útocích 11. září 2001 až do počátku invaze v březnu 2003 a hledá příčiny této zásadní krize v historii americké žurnalistiky. Práce je členěna do tří kapitol. První kapitola se zabývá intenzivní proválečnou kampaní Bushovy administrativy za účelem dosažení politického i společenského konsenzu pro invazi. Kampaň politického marketingu spočívala v manipulaci faktů tajných služeb o iráckém zbrojním programu, stupňování rétoriky o hrozbě Saddáma Husajna a jeho možné podpoře teroristických organizací. V druhé části práce je provedena komparativní obsahová analýza deníku The New York Times a deníků vydavatelství The Knight Ridder. Závěrečná část se věnuje proměně americké žurnalistiky v posledních letech. Vysvětluje způsoby, jakým se do kvality zpravodajství promítá větší ekonomický tlak, nárůst anonymních zdrojů a nevyváženost zpravodajství ve prospěch administrativy na úkor alternativních pohledů. Na základě výsledku obsahové analýzy, reflexí žurnalistů a mediálních teorií, práce dochází k závěru, že selhání bylo do jisté míry předurčeno dlouhodobým vývojem...The bachelor's thesis The American Media's Failure before the Iraq War in 2003 deals with the media's uncritical coverage of the threat posed by Iraqi program of weapons of mass destruction. The thesis analyses American print media coverage in period after the attacks of September 11, 2001 until the beginning of the Iraq War in March 2003. It seeks to determine the cause of this major crisis in the history of American journalism The thesis is divided into three sections. The first part deals with intensive pro-war campaign under the Bush administration in an attempt to achieve political and social consent for the invasion to Iraq. The political marketing campaign consisted of the manipulation of WMD intelligence, escalation of rhetoric about the danger that Iraq posed to the United States and speculations about Iraqi support of terroristic organisations. The second section of the thesis is dedicated to a comparative content analysis of prewar coverage at The New York Times and newspapers published by The Knight Ridder. The final part traces the changes in American journalism in recent years. It explains how the quality of prewar coverage was influenced by these changes such as rising economic pressure, frequently quoted anonymous sources, unbalanced coverage in favor of the administration position...
Klíčová slova:
Americká média; obsahová analýza; The Knight Ridder; The New York Times; vláda G. W. Bushe; válka v Iráku 2003; American media; content analysis; G. W. Bush administration; Iraq War 2003; The Knight Ridder; The New York Times