Název:
Víceletá gymnázia a jejich místo v české vzdělávací soustavě
Překlad názvu:
Place six-and eight-year grammar schools in the Czech education system
Autoři:
Šťastný, Richard ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Víceletá gymnázia a jejich místo v české vzdělávací soustavě AUTOR: Richard Šťastný KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá problematikou znovuobnovení víceletých gymnázií v roce 1990. Víceletá gymnázia jsou od svého znovuzavedení do českého vzdělávacího systému cílem kritiky pro svou neopodstatněnost. Tato práce interpretuje argumenty jak pro zachování, tak pro zrušení víceletých gymnázií. Téma víceletého gymnázia nejprve uvádí teoretická část práce, která představuje pozici víceletých gymnázií v historickém kontextu i v současnosti a následně prezentuje nejčastější argumenty pro i proti existenci víceletých gymnázií. Empirická část práce je kvantitativním výzkumem, zpracovávajícím názory různých odborníků z řad školství k dané problematice, zaměřeným především na to v jaké míře ovlivňuje aktuální pracovní pozice zainteresovaných subjektů jejich názory k existenci víceletých gymnázií. KLÍČOVÁ SLOVA: Víceletá gymnázia - vzdělávací systém - historie - argumentyTITLE: Place six-and eight-year grammar schools in the Czech education system AUTHOR: Richard Šťastný DEPARTMENT: Department in English language SUPERVISOR: PhDr. Václav Trojan Ph.D. ABSTRACT: This bachelor's thesis deals with the problematic of reopening six-and eight-year grammar schools. Since the reopening in 1990 their existence have been criticised for not being justified. In this thesis the arguments are given for and also against their preservation. The theme of these schools is introduced in the theoretical part of the thesis. The historical context and the position of these schools in the modern school system are presented and questioned. The empiric part is a quantitative research in which opinions of various experts in this field were compared. The main aim of the research was to find out how the actual work position of interested subjects influences their attitudes towards the existence of these grammar schools. KEYWORDS: Six-and eight-year grammar schools - education system- history- arguments
Klíčová slova:
argumenty; historie; vzdělávací systém; Víceletá gymnázia; arguments; education system; history; Six-and eight-year grammar schools