Název:
Rozvíjení jemné motoriky a grafomotoriky u osob se speciálními vzdělávacími potřebami
Překlad názvu:
Development of soft motoric and graphomotoric by persons with special needs for education
Autoři:
Chocholáčová, Dana ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Rozvíjení jemné motoriky a grafomotoriky u osob se speciálními vzdělávacími potřebami AUTOR: Dana Chocholáčová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc ABSTRAKT: Bakalářská práce si klade za cíl zjistit vliv vybraných praktických činností na rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky u osob s mentální retardací a osob s dětskou mozkovou obrnou. Teoretická část seznamuje čtenáře s vybranými druhy postižení, jejich příčinami a projevy. Popisuje vývoj jemné motoriky a grafomotoriky a jejich rozvoj při praktických činnostech, specifika osobnosti s mentální retardací důležitá pro pracovní výchovu a ergoterpii. Praktická část přibližuje čtenáři průběh výzkumu a hodnocení základní skupiny uživatelů služeb a případových studií, hodnocení kontrolních testů, zda vybrané praktické činnosti mají vliv na rozvoj jemné motoriky. KLÍČOVÁ SLOVA: Jemná motorika, grafomotorika, lateralita, mentální retardace, dětská mozková obrna, praktické činnosti.TITLE: Development of soft motoric and grafhomotoric by persons with special needs for education AUTHOR: Dana Chocholáčová DEPARTMENT: Department of pedagogy SUPERVISOR: Doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc ABSTRACT: The goal of the bachelor thesis is to find out influence of selected practice activities on development of soft motoric and grafhomotoric by people with mental retardation and people with poliomyelitis. Theoretical part introduces readers to selected kinds of disabilities, their causes and manifestations. The bachelor thesis describes development of soft motoric and grafhomotoric and their development through practice activities, specifics of personality with mental retardation and their importance for vocational education and occupational therapy. Practical part describes to readers progress of research and evaluation of basic group and case study, control test evaluation and if these selected practice activities have any influence on development of soft motoric. KEYWORDS: Soft motoric, grafhomotoric, laterality, mental retardation, poliomyelitis, practice activities.
Klíčová slova:
dětská mozková obrna; grafomotorika; Jemná motorika; lateralita; mentální retardace; praktické činnosti; grafhomotoric; laterality; mental retardation; poliomyelitis; practice activities; Soft motoric