Název:
Evaluace mateřské školy - dvoutřídní mateřské školy z pohledu rodičů
Překlad názvu:
Evaluation of nursery schools - two-class nursery school from the perspective of parents
Autoři:
Frühaufová, Hana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Závěrečná práce se zabývá evaluací mateřských škol. Cílem práce je analýza současného stavu několika vybraných malých /dvoutřídních/ mateřských škol v Praze, zjištěním toho, v čem jsou tyto školy silné a v čem by bylo dobré se zlepšit. Teoretická část bakalářské práce vychází z dostupné literatury zabývající se evaluací, která je součástí pedagogické a řídící práce, mateřskou školou a její historií, podmínkami předškolního vzdělávání, kulturou školy, klimatem školy a jejich vlivy na rodiče. Výzkumná část vychází z empirického výzkumu provedeného na základě dotazníku pro rodiče dětí z vybraných dvoutřídních mateřských škol v Praze. Zabývá se ověřením tvrzení vycházejících z vlastní praxe autorky. Přináší podnětné zamyšlení nad tím, v čem jsou mateřské školy silné a co je u nich ještě potřeba do budoucna zlepšit.The final thesis deals with the evaluation of nursery schools. The goal of the thesis is the analysis of the current state of several small selected two-classed nursery schools in Prague and to find out what these schools are strong at and what could be improved. The starting point of theoretical part of the bacherol thesis is the available literature on the topic of evaluations as well as literature on nursery schools and their history, conditions of pre-school education, the school culture, the school climate and their effects on parents. The research part is based on the empirical survey carried on the basis of questionnaires for parents whose children attend two-classed nursery schools in Prague. It checks the assertions based on the author's experience. It brings some food for thought about the fact what nursery schools are good at and what can be improved in the future.
Klíčová slova:
evaluace; hodnocení; klima školy; kultura školy; mateřská škola; rámcově vzdělávací plán pro předškolní vzdělávání; zpětná vazba; assessment; evaluation; feedback; general education plan for preschool education; kindergarten; school climate; school culture