Název:
Využití elektronických informačních zdrojů při výuce českého jazyka a literatury na středních školách
Překlad názvu:
Use of electronic information resources in the Czech language and literature classes at high schools
Autoři:
Maršíková, Markéta ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Identifikační záznam MARŠÍKOVÁ, Markéta. Využití elektronických informačních zdroj p i výuce českého jazyka a literatury na st edních školách [Use of electronic information resources in the Czech language and literature classes at high schools]. Praha, 2012. 135 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví. Vedoucí bakalá ské práce Doc. PhDr. Rudolf Vlasák. Abstrakt Diplomová práce se v nuje informačnímu vzd lávání a využívání elektronických informačních zdroj v rámci výuky českého jazyka a literatury na st edních školách. Je rozd lena do t í částí. První teoretická část je v nována obecn problematice informační gramotnosti v ýeské republice, národní informační vzd lávací politice a současným trend m využívání moderních informačních a komunikačních technologií p i výuce. Druhá část práce obsahuje p ehled voln dostupných internetových informačních zdroj pro český jazyka a literaturu s možnostmi jejich využití p ímo ve výuce. Součástí diplomové práce je také studie o využívání elektronických informačních zdroj ve výuce českého jazyka a literatury na st edních školách, a to na p íkladu dvou vybraných gymnázií - Jiráskovo gymnázium v Náchod a Gymnázium Broumov [Autorský abstrakt]. Klíčová slova elektronické informační zdroje, online informační...This diploma thesis is focused on information education and using electronic information sources in Czech Language and Literature classes at Czech secondary schools. It consists of three parts. The first, theoretical part addresses information literacy in the Czech Republic, national information education policy and contemporary trends in using modern information and communication technologies in the classroom. The second part includes an overview of open online information sources for Czech Language and Literature classes which could be used in the classroom. The thesis also includes an inquiry into the use of electronic information sources in Czech Language and Literature classes at secondary schools. The research was conducted at two general secondary education schools - Jiráskovo gymnázium in Náchod and Gymnázium Broumov. Keywors electronic information resources, online information resources, internet, information literacy, information education, Czech language, literature, high schools
Klíčová slova:
elektronické informační zdroje; gymnázia; informační gramotnost; informační vzdělávání; informační výchova; internet; literatura; online informační zdroje; střední školy; český jazyk; Czech language; electronic information resources; high schools; information education; information literacy; internet; literature; online information resources