Název:
Čtení adolescentů se specifickými poruchami učení
Překlad názvu:
Reading of adolescents with specific learning disabilities
Autoři:
Břečková Chalupová, Eva ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Jošt, Jiří (oponent) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Disertační práce je zaměřena na problematiku čtení u adolescentů se specifickými poruchami učení. V teoretické části práce popisuje základní teoretická východiska problematiky čtení, přístupu ke specifickým poruchám učení, specifika čtení a s ním souvisejících dovedností u adolescentů a dospělých osob. Výzkumná část práce zahrnuje analýzu a interpretaci dat získaných srovnáním výkonů ve čtení studentů se specifickými poruchami učení s výkony studentů intaktní populace. Hlavním cílem práce je odhalit základní charakteristiky čtení adolescentů se specifickými poruchami učení.The thesis investigates reading problems among adolescents with specific learning disabilities. The theoretical part of the paper outlines theoretical fundamentals of reading problems, different approaches to specific learning disabilities, reading particularities and reading related skills among adolescents and adults. The research part of the paper comprises the analysis and interpretation of data obtained via a comparison of the reading performance of students with specific disabilities and the performance of intact student population. The main goal of the thesis is to detect basic reading characteristics among adolescents with specific learning disabilities.
Klíčová slova:
adolescentní populace se specifickými poruchami učení; chybovost; porozumění; rychlost čtení; specifické poruchy učení; vztah ke čtení; čtení; accuracy; adolescents with specific learning disabilities; attitude towards reading; comprehension; reading; reading rate; specific learning disabilities