Název:
Kolik prací umíš, tolikrát jsi člověkem, aneb jak zvládnout ekonomiku po nástupu do funkce ředitele
Překlad názvu:
How many kinds of work you can do, so many times you are a man, or else how to manage the economics after entering the position as a headmaster
Autoři:
Kryčová, Miroslava ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Všetečková, Helena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce je seznámit budoucí ředitele škol s jednou z jejich nastávajících povinností - být mimo jiné také ekonomem. Uvádím přehled základních ekonomických činností, které ředitel ve spolupráci se svými zaměstnanci bude vykonávat a za vše ponese plnou zodpovědnost. Dotazníkovým šetřením jsem chtěla ukázat, že ředitel školy není pouze pedagogem, ale musí být také právníkem a ekonomem. Výsledky průzkumu tento předpoklad zcela potvrdily. Z uvedených grafů vyplývá, že pedagogická činnost vyplňuje přibližně třetinu pracovní doby ředitele školy. Druhou třetinu jeho práce představuje činnost ekonomická a třetí třetina je věnována právní problematice a vedení lidí. Hlavní přínos práce pro management školy je: Stručným popisem seznámit management školy s veškerými ekonomickými činnostmi, se kterými se při výkonu své práce setká. Výhodou je, že v několika stranách této práce je obsažená celá ekonomická činnost školy. Po přečtení této práce si lze udělat jasnou představu o této činnosti. Každý učitel, který se uchází o funkci ředitele školy, si musí tuto skutečnost uvědomit a zodpovědně zvážit, zda opravdu chce nést tak obtížné břemeno.The aim of this bachelor thesis is to acquaint future headteachers with one of their coming responsibilities - to become, i.a. also an economist. I give an overview of basic economic activities that a headteacher, in cooperation with his/her employees, will have to perform and take over full responsibility. Through the use of questionnaire survey I tried to demonstrate that a headmaster not only teaches, but must also be a lawyer and economist. The results of the survey confirmed this presumption completely. The presented charts indicate that teaching activities load approximately one third of the working time of a headteacher. Another third of his work is represented by economic activities, and the last third is devoted to legal issues and human resource management. By means of a brief description to acquaint school management with all the economic activities which are to be met in the course of performing their work. The advantage is that few pages of this study cover the whole economic activity of the school. After reading this work, one can obtain a clear understanding of this activity. Every teacher who is applying for a position of a headteacher must be aware of this fact and consider carefully whether he/she really wants to bear this heavy burden.
Klíčová slova:
Ekonomika; zodpovědnost; zákony; Economy; Legislation; Responsibility