Název:
Vliv cílené podpory zřizovatele na koncepční změny v jazykovém vzdělávání základních škol
Překlad názvu:
Effect of specific support from the founder on the conceptual changes in the language education in primary schools
Autoři:
Čermák, Karel ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Vliv cílené podpory zřizovatele na koncepční změny v jazykovém vzdělávání základních škol Tato závěrečná bakalářská práce se zabývá posouzením vlivu cílené podpory zřizovatele v oblasti jazykového vzdělávání v základních školách na základě posouzení kvalitativních hodnot výsledků vzdělávání, na základě realizace koncepčních změn v oblasti jazykového vzdělávání, zařazených do školních vzdělávacích programů, na základě rozšiřovaní rozsahu cizojazyčného vzdělávání a na základě rozsahu oblastí komunikativního přístupu využívaných při výuce cizích jazyků. Tato práce vychází ze základních forem financování školství, z teorie přímých metod výuky jazyků a z aktuálních poznatků v oblasti jazykového vzdělávání. Výzkumné části předchází zhodnocení výchozích podmínek před zahájením systémové podpory rozvoje jazykového vzdělávání. Stěžejními podklady jsou statistické údaje, evaluační materiály a výsledky dotazníkového šetření ze všech patnácti základních škol, jejichž zřizovatelem je Městská část Praha 6. Všechny výše zmíněné poznatky jsou zpracovány formou srovnávacího výzkumu se zaměřením na výši finanční podpory, kvantitativní ukazatele rozvoje jazykového vzdělávání a hodnocení kvalitativní úrovně výuky cizích jazyků z pravidelného testování anglického jazyka.Effect of specific support from the founder on the conceptual changes in the language education in primary schools This final bachelor thesis deals with the examination of the influence of targeted support by the founder in the area of language education in primary schools on the basis of the assessment of qualitative values of education results, based on the implementation of conceptual changes in the area of language education included in the school education programmes, on the basis of enlargement of the scope of foreign-language education and on the basis of increased use of the areas of communicative approach in teaching foreign languages. This thesis follows from the basic forms of education financing, from the use of direct methods of language teaching and from the current knowledge in the area of language education. The research part is preceded by the evaluation of the initial conditions preexisting the initiation of the system support of the language education development. The fundamental details for this were statistical data, evaluative materials and results of the questionnaire survey conducted in all of the fifteen primary schools established by the Metropolitan District Prague 6. All of the above pieces of knowledge are elaborated in terms of comparative investigation focusing on the amount...
Klíčová slova:
cizí jazyk; kvalita vzdělávání; podpora zřizovatele; rozvoj jazykového vzdělávání; development of language education; foreign language; quality of education; support of the founder