Název:
Historie a současnost ZŠ Jaroslava Ježka v kontextu výuky českého jazyka
Překlad názvu:
Past and present school of Jaroslav Jezek in the context of teaching czech language
Autoři:
Horáčková, Markéta ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Prouzová-Květoňová, Regina (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce pod názvem "Historie a současnost ZŠ Jaroslava Ježka v kontextu výuky českého jazyka" se zabývá počátky výchovy a výuky zrakově postižených dětí v Soukromém ústavu pro slepé děti a na oči choré a dále popisuje současná specifika a zásady výuky zrakově postižených dětí na ZŠ Jaroslava Ježka. Bakalářská práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o historii výchovy a výuky zrakově postižených dětí v Českých zemích. Druhá kapitola shrnuje zásady a specifika výuky a vyzdvihuje důležitost hmatu a kompenzačních pomůcek při výuce. Třetí kapitola sleduje vliv četby a mluveného slova na děti se zrakovým postižením. Čtvrtá kapitola se věnuje průběhu hodiny českého jazyka na ZŠ Jaroslava Ježka, soutěžím a kulturním akcím, kterých se děti účastní.My bachelor under the title "Past and present School of Jaroslav Jezek in the context of teaching Czech language" thesis deals with the early education and teaching of visually impaired children in the Private institution for blind childrenand sick eyes and further it describes the current characteristics and principles of teaching visually impaired children at the elementary school of Jaroslav Jezek. The bachelor thesis is divided into four chapters. The first chapter deals with the history of education and teaching visually impaired children in the Czech lands. The second chapter summarizes the principles and specifics of teaching and further highlights the importance of touch and compensatory aids during the class. The third chapter follows the influence of reading and the spoken word for children with visual impairments. The fourth chapter deals with the course of lesson of Czech language at the elementary school of Jaroslav Jezek and competitions and cultural events in which children participate
Klíčová slova:
hmatové a sluchové vnímání; knihovny pro lidi se zrakovým postižením; kompenzační pomůcky; komunikační dovednosti; počátky výuky zrakově postižených; práce s literaturou; současná výuka; četba Braillova písma; communication skills; compensatory aids; reading Braille; tactile and auditory perception; the beginnings of teaching of visually impaired children; the current instruction; the library for people with visual disabilities; work with literature