Název:
Přístup k univerzitnímu a neuniverzitnímu studiu médií v britském a německém prostředí : srovnávací studie
Překlad názvu:
Approach to University and Non-university Media Studies in the Great Britain and Germany
Autoři:
Brejlová, Iva ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce Přístup k univerzitnímu a neuniverzitnímu studiu médií v britském a německém prostředí: srovnávací studie porovnává přístupy Velké Británie a Německa k terciárnímu vzdělávání, které se tematicky váže k médiím. Ukazuje specifické pojetí tohoto oboru ve dvou odlišných mediálních prostředích, které se vyvinuly na základě různých historických zkušeností a po rozdílném přijetí mediálních studií jako oboru na půdu institucí terciárního vzdělávání. Obor nemá jasně stanovené hranice a tak poskytuje zemím možnost zasadit ho do vlastního pojetí. Diplomová práce zkoumá terciární vzdělávání vázané na média na vysokoškolských institucích, v rámci jednotlivých studijních programů, ve směřování odborných publikací, v národních vzdělávacích dokumentech i v hodnocení nadnárodních organizací. Definuje relevantní subjekty a sylaby, identifikuje základní kompetence absolventů těchto studií, procesy, jejichž prostřednictvím se stávají odborníky i vzdělávací aktivity v oblasti mediálního vzdělávání. Analyzuje odlišnosti, očekávání a metody ve studovaných dokumentech. Zkoumá, zda zůstávají přístupy Velké Británie a Německa odlišné i přes stejně směrované požadavky, které na ně klade především Evropská unie.This Master thesis called Approach to university and non-university media studies in the Great Britain and Germany: A comparative study compares the approaches of Great Britain and Germany to tertiary education, which is thematically linked to the media. The thesis shows specific concepts in this field of study in two different environments that have developed under different historical circumstances and as a result of different processes of adoption of media studies as a university subject. The boundaries of this subject are not specifically stated, which provides countries with an opportunity to put their own concept into this subject. This thesis examines tertiary education connected to media institutions of higher education, within individual study programs, in leading professional publications, in the national assessment of educational documents and in approach of multinational organizations. The text defines relevant bodies and syllabi, identifying core competences of graduates of these studies, the processes through which they become experts and educational activities connected to media education. The thesis analyzes differences, expectations and methods in the documents using an in-depth analysis. The core question is whether the approaches of the Great Britain and Germany remain different...
Klíčová slova:
mediální gramotnost; mediální studia; Německo; systém vzdělávání; terciární vzdělávání; univerzitní studia; Velká Británie; Germany; Great Britain; media literacy; media studies; system of education; tertiary education; university studies