Název:
Outsideři v dílech Tennesseeho Williamse a Sama Sheparda
Překlad názvu:
Outsiders in the Works of Tennessee Williams and Sam Shepard
Autoři:
Kecerová, Martina ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This thesis analyzes characters - outsiders that appear in the plays The Glass Menagerie, A Streetcar Named Desire written by Tennessee Williams and True West and Fool for Love by Sam Shepard. These outsiders are always singled out from somewhere and they have difficulties to fit in a relationship, society or the physical environment in which they are found. They have been outsiders their entire lives, thus the past is as important as the present. These characters were classified as outsiders because they cannot or do not want to fit in a majority, belong to one specific place and adjust to environment. Consequently, they often use various means to fight against the reality that they are not part of instead of accepting it. In the introduction of the thesis I explain that even though there is a gap of several decades between the works of both authors and their style of writing is considerably different, we can still find the similar characters that are lost in reality. In this section of the thesis I also discuss the fact that the way authors describe the characters can be related to their own lives and experiences that formed them. Tennessee Williams, since a child, was very sensitive and different from other children and later-confessed homosexuality also made him an outsider. This can be later...Tato bakalářská práce se zabývá postavy outsiderů v hrách Tramvaj do stanice touha a Skleněný zvěřinec od Tennessee Williamse a Pravdivý západ a Láskou posedlí od Sama Sheparda. Outsideři jsou postavy, které jsou odněkud vyčleněné, a dělá jim potíže někam zapadnout, či je to vztah s druhým člověkem, celá společnost anebo širší okolní prostředí. Outsideřmi byli celý svůj život a proto při analýze jejich identity je minulost stejně důležitá jako přítomnost. Postavy se nevědí nebo nechtějí přizpůsobit většině, zařadit se na určité místo a zapadnout do prostředí, ve kterém se nacházejí. Často tedy raději proti realitě - které nejsou součástí - bojují, místo toho aby ji akceptovali. V úvodě práce vysvětluji, že i když je tvorba autorů od sebe vzdálená několik desítek let a jejich způsob psaní je dost odlišný, v rozebíraných hrách můžeme najít podobné typy postav outsiderů, kteří nejsou součástí reality kolem nich. V této části práce se také zabývám tím, že způsob jakým dramatici vykreslovali jejich postavy může mít souvis s jejich vlastními životy a zkušenostmi, které je formovali. Tennessee Williams byl odmala velmi citlivý, lišil se od jiných dětí a s později přiznanou homosexualitou se ještě víc odčlenil a sám byl outsiderem. Podobnost je vidět později v jeho ženských hrdinkách, které byli také v...
Klíčová slova:
konfrontace; minulost; outsider; prostředí; přítomnost; realita; strategie; confrontation; environment; outsider; past; present; reality; strategy