Original title:
Specifika edukačního procesu na Základní a střední škole waldorfské
Translated title:
Specificity of educational process at Primary and Secondary Waldorf school
Authors:
Krupčíková, Markéta ; Zemková, Jaroslava (advisor) ; Hájková, Vanda (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce je zaměřena na waldorfskou pedagogiku, nese název Specifika edukačního procesu na Základní a střední škole waldorfské. Zabývám se v ní waldorfskou pedagogikou, waldorfskými školami a specifiky, které tato alternativní forma vzdělávání přináší. Dále se věnuji jediné waldorfské škole v České republice, která pracuje s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami, a poukazuji na její odlišnost od běžných waldorfských škol. Závěrečná část patří ukázce průběhu epochy o rostlinách, tak jak jsem ji vytvořila a použila v praxi během svého vlastního působení na této škole. Klíčová slova: waldorfské pedagogika, waldorfská škola, Základní a střední škola waldorfská, děti se speciálními vzdělávacími potřebami, kreativita, rostliny, radost z tvořeníThis thesis is focused on waldorf education, full name of this thesis is Specificity during the educational process at the Primary and secondary waldorf school. In this work I focus on waldorf education, waldorf school and specificities, that this alternative school system gives us. Next, I am focused on the only waldorf school in Czech republic, which is specialized on children with special educational needs and I try to show its differences from common waldorf school. The final part of my thesis belongs to practical illustration of lesson about flowers as I designed and used it during my own teaching at this type of school. Key words: waldorf education, waldorf school, Primary and secondary waldorf school, children with special needs, creativity, plants, joy at creating
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/32481