Název: Možnosti využití aspektů artefiletiky u dětí předškolního věku
Překlad názvu: Opportunities for the Use of Aspects of Art Education in Children of a Pre-school Age
Autoři: Peldová, Renata ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2007
Jazyk: cze
Abstrakt: V úvodní části jsem popsala a vymezila teoretický základ artefiletiky. Pro aplikaci modelu artefiletického pojetí, jsem vytvořila nový koncept pro předškolní dítě. Pro jeho praktickou neověřenost jsem zvolila metodu případové studie. Jelikož jde o nový koncept, který není v praxi ověřen, proto jsem Pomocí jeho aplikace jsem se přiblížila a odvodila prekoncept předškolního dítěte. Ze všech pojetí, která česká výtvarná výchova nabízí, mě oslovilo právě pojetí artefiletické, jehož pojetí mě přivedlo ke zjištění, že tato alternativa výtvarné výchovy klade velký nárok na teoretickou přípravu učitele, ale i na jeho sociální cítění a další vzdělávání v oboru. Artefiletika je reflektivní, tvořivé a zážitkové pojetí vzdělávání a výchovy, které vychází z vizuální kultury nebo jiných expresivních kulturních projevů, jejímž cílem je obohacování kulturního kapitálu dítěte, rozvoj jeho sociálních kompetencí a prevence psycho-sociálních selhávání prostřednictvím uměleckých aktivit, reflektovaných v dětské skupině. Mám pocit, že děvče i já jsme se dozvěděly o sobě a o světě zas o kousek víc. "Moudrý je teprve ten, kdo zná sám sebe." (přísloví) Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/9802

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-293248


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2017-04-25, naposledy upraven 2022-03-04.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet