Název:
Competitive intelligence v podnikovém prostředí s důrazem na využití informačních technologií
Překlad názvu:
Competitive intelligence in corporate environment with emphasis on usage of information technology
Autoři:
Budilová, Natálie ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Vlasák, Rudolf (oponent) Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: Tématem práce je vymezení pojmu a metod competitive intelligence a jejich využívání v podnikovém prostředí a to především s důrazem na využití moderních informačních technologií. Vysvětlen je samotný cyklus competitive intelligence a porovnán s cyklem informačním. Další část práce je věnována samotným metodám competitive intelligence, mezi něž patří dvě hlavní skupiny a to metody marketingové (SWOT analýza, PEST analýza a analýza 4C) a informační (RSS, SDI, obsahová analýza, vizualizační a fulltextové metody nebo i clustering). Nedílnou součástí práce jsou informační zdroje využitelné v procesu competitive intelligence, které je možno posuzovat podle vícero kritérií - původnost informace, míra zveřejnění dokumentu, spolehlivost nebo charakter původního zdroje. Jedna z kapitol je věnována souvislosti competitive intelligence s ostatními disciplínami. Jedná se především o knowledge management a business intelligence. Vysvětlen je i pojem konkurence a konkurenceschopnost. Popsány jsou také speciální prostředky a nástroje využívané pro competitive intelligence jako jsou např. data mining, text mining a media mining. V závěru práce je analýza situace v malých a středních podnicích.