Original title:
Vesmír - přemýšlení s Barrowem a Saganem
Translated title:
The Universe - Meditations with Barrow and Sagan
Authors:
Jiroušková, Jana ; Dvořák, Jaroslav (advisor) ; Roeselová, Věra (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na seznámení s možnostmi projektové výuky na základní škole. Téma Vesmír dává možnost poodhalit malý kousek tajemství, nahlédnout do nepoznaného. Jde především o zamyšlení a chápání naší příslušnosti do velkého celku, najití našeho místa v celém kontextu našich existencí. Bez pochopení našeho místa v životě jsme vytrženi z reality a máme pocit vykořeněnosti. V přípravě projektu vystupovala do popředí hlavně nutnost seznámit žáky s naším příslušenstvím k tomu, co nás obklopuje a kam patříme. Šlo o poznání a nálezem vlastní individuální cesty k tomuto námětu. V první části diplomové práce jsem se snažila sesbírat informace, které byly potřebné k vytvoření projektu. Druhá část je zaměřena na seznámení se s projektem, který se na základní škole vytvářel po dobu tří let, a na jeho analýzu.The diploma work is bent on acquaintance vvitli possibilities project education on primary school. The theme Universe gives possibility after - disclose sinali bií mystery, peep to the unrecognized. It is going above all about meditation and comprehension ours pertinence to the big complex, found our seats all over context ours existences. We are erased out of property, without understanding our seats in life and we liave feeling of eradication. Primarily the necessity acquaint pup i 1 s with ours accessories to tliat, wliat us encompass and where belong to, stood out to the front in preparation project. It went about understanding and retrieval personál individua! vvays to this theme. I tryed collect information, which vvere needed to creation project, at the first parts of the diploma work. The second part is specialized on meet project, which oneself created for a period of three years, 011 primary school, and at its analyse.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/9445