Original title:
Práce s chybou
Translated title:
How to deal with mistake in the procen of learning
Authors:
Fialová, Lucie ; Mazáčová, Nataša (advisor) ; Váňová, Miroslava (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce bylo ukázat chybu jako nástroj k porozumění v procesu učení. Po stránce teoretické byla chyba rozebrána ze dvou přístupů: podle G. Bachelarda je potřeba chybu vidět jako překážku, která nebyla odstraněna, podle J. Piageta je chyba prostředkem ke zdokonalení současného modu / schématu myšlení. Obě teorie společně vidí chybu jako možnost k posunu, tedy ke zlepšení. Z teorie G. Bachelarda a J. Piageta vyšli dva francouzští vědci, J.-P. Astolfi a D. Descomps, jejichž práce zde byly též analyzovány. D. Descomps použil k vysvětlení procesu učení metaforu a příměry, Astolfiho práce spojila všechny známé myšlenky dohromady a vypracovala důkladnou typologii chyb s možnými návrhy jejich řešení.This thesis deals with the topic of mistake in the process of learning.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/12799