Název:
Vzdělávání úředníků veřejné správy a role kombinované formy studia v inovaci vzdělávacích programů
Překlad názvu:
Blended learning in the educational system of public administration officers
Autoři:
Vodičková, Monika ; Froněk, Jan (oponent) ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se soustřeďuje na téma vzdělávání úředníků veřejné správy, které je přiblíženo jak po stránce teoretické, tak praktické. Práce vychází z teoretického konceptu lidského kapitálu. Ve druhé kapitole je vymezeno současné pojetí celoživotního učení České republice, jeho systém a základní dokumenty. V další části je popsán základní teoretický rámec vzdělávání úředníků veřejné správy v České republice, který vychází ze zákona 312/2002 Sb. o úřednících územně samosprávných celků pro přípravu pracovníků ve veřejné správě a o změně některých zákonů. Jsou zde vysvětleny základní principy vzdělávání úředníků, popsány jednotlivé oblasti vzdělávání úředníků, systém akreditací vzdělávacích institucí a programů, základní modely vytváření vzdělávacích programů. Závěrečná část práce je zaměřena na praktické poznatky z realizace vzdělávacích programů určených pro cílovou skupinu úředníků veřejné správy, a týká se projektu ESF Vytvoření inovativních vzdělávacích programů pro pracovníky veřejné správy Zlínského kraje. Práce je doplněna řadou dokumentů, které jsou používány na úřadech v rámci procesu vzdělávání.The Bachelor's work focuses on the topic of training officials working in public administration, which has been illustrated both from the theoretical and practical points of view. The work is based on the theoretical concept of human resources capital. The second chapter defines the contemporary concept of an all-life learning in the Czech Republic, its system and basic documents. The following part describes the basic theoretical framework of training of the public administration officials in the Czech Republic, based on the Act No. 312/2002 Coll., on Local Government Officials for their Preparation of Workers in Public Administration and on Modification of Certain Acts. The work moreover explains the basic principles of officials' training, describes separate areas thereof, as well as the system of accreditation of educational establishments and programs and basic models of development of the training programs. The closing part of the paper is focused on practical knowledge resulting from implementation of the training programs designated for the target group of public administration officials and relating to the ESF EU Project: Creation of Innovative Training Programs for Zlín County Administration Officials. The work is supplemented with practical examples of documents used by authorities within the...