Název:
Projektové vyučování a jeho využití v současné škole
Překlad názvu:
Project Method and its Application in Contemporary Education
Autoři:
Sýkorová, Lucie ; Prokop, Jiří (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Projektové vyučování a jeho využití v současné škole pojednává o možnostech, které nabízí projektové vyučování. Na vzdělávání v našich školách jsou kladeny požadavky, které jsou formulovány v rámcových vzdělávacích programech v podobě vzdělávacích cílů. Realizace projektového vyučování napomáhá naplňování těchto cílů a přispívá k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí. Tato práce poukazuje na vhodné využití projektů ve výuce cizích jazyků. V praktické části je navržen konkrétní projekt na téma Paříž a…, který byl zrealizován se studenty gymnázia ve výuce francouzského jazyka. Jeho průběh je podrobně popsán od motivace a plánování, přes jeho realizaci, prezentaci až po závěrečnou reflexi a hodnocení projektu. Pro závěrečnou reflexi a hodnocení projektu byly pro studenty sestaveny celkem tři dotazníky. Zároveň byla stanovena kritéria hodnocení, podle kterých může projekty studentů hodnotit vyučující/koordinátor. Tento návrh projektu spolu s dotazníky pro hodnocení je možné využít, po drobných úpravách, jako model pro další projekty ve výuce cizích jazyků zaměřené na reálie studovaného jazyka. Klíčová slova: projektové vyučování, projekt ve výuce cizího jazyka, klíčové kompetence, cíle vzdělávání. Abstract The diploma thesis The Project Method and its Potential Application in...The diploma thesis The Project Method and its Potential Application in Contemporary Education deals with the potential which this method offers. Requirements on the Czech education are formulated in the Framework Education Programmes which are presented by the educational objectives. Working on projects helps to fulfil these objectives and helps to achieve and develop individual key competencies. This diploma thesis refers to appropriate use of the projects in teaching foreign languages. In the practical part, there is a plan of a concrete project on the theme Paris and … which was carried out with students of grammar schools in the subject French language. The project itself is described in the practical part, starting from motivation and detailed planning, then describing realization, final presentation and reflexion on the project. For the final reflexion and assessment, three types of questionnaires were compiled. Also, the criteria for assessment were assigned, which can be used for assessing the work by teachers or coordinators. The project with its questionnaires can be used, after slight changes, as a model for further projects in teaching foreign language with the focus on realia of the studied country. Key words: project teaching, projects in teaching languages, key competencies,...