Název:
Stav a řízení dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na základních uměleckých školách
Překlad názvu:
Condition and managing of the next teachers education in The Primary Art Schools
Autoři:
Blažíčková, Stanislava ; Trojan, Václav (oponent) ; Koberová, Eva (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou řízení dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na základních uměleckých školách v České republice. V první části stručně popisuje vzdělávání jako celoživotní proces a vysvětluje některé pojmy z oblasti školského managementu. Další část práce se zabývá současným stavem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Podrobněji popisuje dokumenty z oblasti celoživotního vzdělávání a vybírá ty právní předpisy, ve kterých je další vzdělávání pedagogických pracovníků zakotveno. V této části práce jsou popsány instituce, které další vzdělávání zajišťují. Ve třetí části práce přináší výsledky výzkumných sond a vyhodnocení současného stavu a řízení dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v základních uměleckých školách. V závěru práce jsou navržena řešení, která by mohla přispět ke změně řízení dalšího vzdělávání na těchto školách. Práce vychází z odborné literatury a informací z ní získaných, z výzkumných sond a vlastních poznatků a zkušeností autorky. Výsledky lze aplikovat do řídící činnosti vedoucích pracovníků v základních uměleckých školách.The final bachelor's writing examination paper concerns with the problems of the managing of the next teachers education in the Primary Art Schools in the Czech Republic. In the first part there is a short description of education as a life's work and the explanation of some concepts of the school management. The next part it works at the present condition of the next teachers education. It describes all legislative documents that work as the next teachers education and also the institutions that guarantee it. In the third part there is a summary research and evaluation of the present condition of the next teachers education in The Primary Art Schools. This final report is baced on the profesional literature, the results of research and the own experience and information. The results can be applied on the work of the Primary Art Schools managers.