Original title:
Řízení znalostí. Nástroj pro zvyšování hodnoty firmy
Translated title:
Knowledge management. A tool for incresing firm value
Authors:
Parkosová, Denisa ; Papík, Richard (advisor) ; Vlasák, Rudolf (referee) ; Basl, Josef (referee) Document type: Doctoral theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zaměřuje na koncept managementu znalostí. Jeho základem je zjištění, že kromě hmotných a nehmotných aktiv jsou ve firmě i další aktiva (bohatství), která nelze zachytit běžnými účetnickými metodami, a přesto mnohdy mají obrovskou hodnotu. V úvodu práce je popsán teoretický základ znalostního managementu a dále jsou rozpracovány jednotlivé důležité prvky systému pro řízení znalostí - procesní a technologická podpora a zdroje. Zvláštní kapitola je věnována lidským zdrojům, oblasti motivace a rozvoje. Pojem řízení znalostí (knowledge management) často provází skepse ze strany odborné i laické veřejnosti. Práce předkládá argumenty a příklady z firemní praxe, které existenci a správnost rozhodnutí věnovat se tomuto tématu, obhajují. V závěru jsou uvedeny případové studie a příklady úspěšných realizací, které dokládají tezi, že vědomostní základ firmy se může velmi rychle stát jeho konkurenční výhodou.The text is focused for knowledge management concept. It is based on findings that except for tangible and intangible assets there are also another firm assets, that cannot be caught by common accounting methods, in spite of their often great value. In the introduction part, theoretical base of knowledge management is set up and further, particular important aspects of knowledge management system are elaborated - process and technological support and resources. Specific chapter deals with human resources, especially areas of motivation and development. The idea of knowledge management is often guided by scepticism from skilled and general public side. The thesis submits arguments and examples from company practice that existence and correctness of decision on this issue argue for. In conclusion, there are presented case studies and also examples of successful implementation, that support thesis, that knowledge base of each subject may very quickly become its competitive advantage.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/23913