Original title: Aktuální programy rozvoje informační gramotnosti u nás a v zahraničí
Translated title: Actual information literacy programs in the Czech Republic and in other foreign countries
Authors: Vacata, Libor ; Vlasák, Rudolf (advisor) ; Dombrovská, Michaela (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2007
Language: cze
Abstract: Tématem práce je charakteristika současných postupů a trendů v tvorbě a aplikování různých programů informační gramotnosti do celého vzdělávacího procesu. Cílem práce je snaha o zmapování možností aplikování informační výchovy do vzdělávacího systému na základních, středních a vysokých školách. Práce se v úvodu zabývá teoretickými východisky a definuje pojem informační gramotnosti pro potřeby jejího praktického využití. Dále se v práci klade důraz zejména na problematiku rozvoje informační gramotnosti v České republice, kde se analyzuje stav státní informační a vzdělávací politiky a uvádějí se významné příklady aplikování programů rozvoje informační gramotnosti ve všech vzdělávacích stupních s důrazem na univerzity. Část práce je rovněž věnována aktuálnímu stavu rozvoje informační gramotnosti ve vybraných zahraničních zemích. Jsou zde uvedeny významné aktivity Evropské unie, USA, Velké Británie a Austrálie. Práci uzavírají příklady mezinárodní spolupráce v rámci různých organizací.

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/10112

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-273425


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2017-04-25, last modified 2022-03-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share