Název: Aktuální otázky didaktiky psychologie
Překlad názvu: Current issues in didactics of psychology
Autoři: Andršová, Alena ; Gillernová, Ilona (oponent) ; Šírová, Eva (oponent)
Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok: 2007
Jazyk: cze
Abstrakt: Didaktice psychologie zatím není věnována velká péče. Tato rigorózní práce je možným příspěvkem do dané problematiky. Navazuje na diplomovou práci "Aktuální otázky didaktiky psychologie na středních školách" obhájenou v roce 2004, rozvíjí ji a rozšiřuje jak v části teoretické, tak praktické; zcela nová je část aplikovaná. Část ,-:eoreticko - praktická východiska tvoří nejduležitější aspekty výuky psychologie. V souladu se záměry práce jsme se snažili podchytit a zmapovat nejvýznamnější témata didaktiky odrážející se v pedagogickém procesu. Jedná se především o obecnou charakteristiku předmětu psychologie na ruzných typech škol, faktory ovlivňující výuku, metody a formy výuky, motivace, osobnost učitele, hodnocení či materiálnědidaktické prostředky. Snažili jsme se uchopit nejzákladnější teoretická témata mající dle našeho názoru největší vliv na kvalitu výuky předmětu. Chápeme, že problematika je jistě ještě obsáhlejší, ale domníváme se, že jsme vhodně vybrali nejpodstatnější aspekty. Empirická sonda má za cíl zmapovat situaci výuky psychologie na vybraných školách pomocí dotazníkové metody a rozhovoru a vyvodit z výsledku závěry, které by mohly posloužit k optimalizaci výuky psychologie.

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/8473

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-271092


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Rigorózní práce
 Záznam vytvořen dne 2017-04-24, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet