Original title:
Význam projektové metody v naplňování školního vzdělávacího programu
Translated title:
The Significance of a Project Method in the Fulfilment of a School?s Educational Programme
Authors:
Entnerová, Anna ; Hejlová, Helena (referee) ; Tomková, Anna (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2006
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předkládaná diplomová práce je zaměřena na význam projektové metody v naplňování filosofie a cílů Fakultní základní školy Klíček. Práce je rozdělena do osmi částí. Teoretická část pojednává o otázkách vnitřní proměny školy, změnách procesů vyučování a učení a cílech primárního vzdělávání. Přibližuje informace o projektové metodě, její historii, dělení, plánování a cílech. Praktickou část diplomové práce jsem věnovala kvalitativnímu výzkumu provedenému ve Fakultní základní škole Klíček. V ní uvádím několik realizovaných projektů, jak celoškolních, tak třídních, ale i celoročních, vícedenních i jednodenních se záměrem poukázat na to, jak uvedené projekty pomáhají v naplňování zadaných cílů a dodržování její filosofie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The submited diplome work aimes is directed towards the sense of project methods in full filment of in advance given school aimes and philosophy the primary school Klíček. The work is decided in 8 parts. The teoretical part deals with internal questions of schools changes, transformation of teaching processes and learning. Thurse deals with aimes of primary education. It outlines the informations of projected metod these history, differenciations, planing and goals. The practical part of diplome work was dedicated to the qualitative research carried out at the primary school Klíček. The several realized projects have been introduce concerning both the whole school and also the classes, the whole year, few days and one day projects with the aim to show, how the school has been fullfiled it's goals and it's philosophy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/3987