Název: Vývoj konceptu smrti
Překlad názvu: Development of concept of death
Autoři: Maruščáková, Iva ; Šípek, Jiří (oponent) ; Drlíková, Eva (oponent)
Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok: 2006
Jazyk: cze
Abstrakt: Účelem této práce bylo jednak seznámerú s u nás málo známou problematikou vývoje konceptu smrti, jednak bylo záměrem k rú dále přispět. Tato problematika je i po 60 letech výzkumu stále v mnoha ohledech nejasnou. V rámci teoretické části je nejprve proveden souhrn poznatků týkající se problematiky, a to jak poznatků uváděných v literatuře teoretické, tak i vzešlých z publikovaných studií. Empirická část je pak rozdělena do tří oddílů, jelikož uváděný výzkum byl proveden ve třech fázích. V rámci fáze prvrú byl zjišťován průměmý věk, v jakém se u 24 dětí zahrnutých do zkoumaného vzorku (6 až 11 let) objevilo kompletní chápárú konceptu smrti na objektivrú rovině. Zároveň bylo zjišťováno, v jakém věku dochází u těchto dětí k chápárú jednotlivých aspektů uplatňujících se v rámci objektivrú roviny konceptu. Sled chápárú byl porovnáván s výsledky z podobných výzkumů. Jako metoda byl použit polostrukturovaný rozhovor nad speciálně zhotovenými obrázky. Výsledky se shodují s výsledky podobných studií ve věku vymezujícím plné pochoperú smrti na objektivrú rovině, který byl stanoven na 10 let. Rozdílem oproti podobným studiím bylo pozdější dosažerú chápárú osobrú mortality a odlišný vývojový sled jednotlivých aspektů. V rámci fáze druhé byla použita metoda obsahové analýzy textu, ve kterém se 187 dětí a dospívajících...

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/3255

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-265985


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Rigorózní práce
 Záznam vytvořen dne 2017-04-21, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet