Název:
Důsledky SPU pro sekundární a postsekundární vzdělávání
Překlad názvu:
SPU consequences for secondary and post-secondary education
Autoři:
Hošťálková, Jana ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Monika, Monika (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Abstrakt
Bakalářská práce s názvem Důsledky specifických poruch učení pro sekundární a postsekundární vzdělávání pojednává o sociální i pedagogické integraci lidí se zdravotním postižením.
Dále se zabývá problematikou příčin a důsledků specifických poruch učení v postsekundárním vzdělávání. V teoretické části se práce věnuje příčinám, důsledkům a projevům specifických poruch učení. Podrobně popisuje dyslexii, dysortografii, dysgrafii a dyskalkulii. Neopomíná také edukaci, pedagogickou diagnostiku, hodnocení a klasifikaci těchto žáků. Připomíná možnost využití individuálního vzdělávacího programu, který těmto žákům usnadní jejich vzdělávání. Popisuje metodiku práce pedagogů na konkrétním středním učilišti v Praze. Značnou částí se práce věnuje reedukaci, která se zabývá celou osobností žáka se specifickou poruchou učení.
Praktická část využívá evaluačního nástroje pro hromadné zjišťování informací (dotazník) k tomu, aby bylo zjištěno, jak jsou o specifických poruchách učení informováni pedagogové a žáci na konkrétním středním učilišti. Výsledek dotazníkového šetření poukazuje na to, že pedagogové na tomto učilišti přistupují k žákům se specifickými poruchami učení profesionálně a využívají všech dostupných možností edukace.
Bachelor thesis titled Consequences of specific learning for secondary and post-secondary education is about social and educational integration of people with disabilities.
Further deals with the causes and consequences of specific learning disabilities in postsecondary education. The theoretical part deals with the causes, consequences and manifestations of specific learning disabilities. He describes dyslexia, dysorthographia, dysgraphia and dyscalculia. Also taken pains to education, pedagogical diagnosis, evaluation and classification of these pupils. Recalls the possibility of using an individual educational program, these pupils make their education. It describes the methods used by teachers in a particular middle school in Prague. A significant part of the work deals with reeducation, which deals with the whole personality of pupils with specific learning difficulties. The practical part of the evaluation uses multiple tools, identifying information (questionnaire) for it to be identified as a specific learning informed by teachers and pupils in
a particular middle school. Result of the questionnaire survey shows that teachers at the college access for students with learning disabilities professionally and utilize all available possibilities of education.
Klíčová slova:
pedagogická integrace; profesní příprava; sociální integrace; specifické poruchy učení